Ako využiť svetlo na zvýšenie energie, nálady a výkonu? (2. časť)

Toto je pokračovanie článku Ako využiť svetlo na zvýšenie energie, nálady a výkonu? (1. časť)

Pred samotným textom článku ešte medical disclaimer: Obsah tohoto článku slúži len na informačné alebo vzdelávacie účely a nenahrádza odbornú lekársku pomoc alebo konzultácie so zdravotníckymi pracovníkmi.

Tip č. 2 – VYSTAVTE OČI SVETLU

Oči tiež reagujú na UV svetlo, ale úplne iným spôsobom ako pokožka. Trochu slnečného žiarenia vo vašich očiach zvyšuje melanín — rovnaký proteín, ktorý vám dáva opálenie — a viac melanínu v očiach ovplyvňuje všetky druhy markerov súvisiacich s výkonom. Melanín je izolátor elektrických spojení medzi bunkami v mozgu, čo znamená, že viac melanínu umožňuje, aby sa signály v mozgu pohybovali rýchlejšie. To môže znamenať rýchlejšie reakčné časy, lepšiu schopnosť myslenia a samozrejme citlivosť na svetlo. Ľudia so svetlejšími očami sú oveľa citlivejší na jasné svetlo ako tí, ktorí majú viac pigmentu.

Využite slnko pre zdravie

AKO NA TO: Choďte von ráno alebo v popoludňajších hodinách, keď je vonku slnečné svetlo a pozerajte sa na oblohu na pár minút. Nepozerajte sa priamo do slnka, len na jasnú oblohu.

TIP Č. 3 – ZABEZPEČTE ÚPLNÚ TMU V NOCI

V očiach máme receptory melanopsínu, ale tieto neslúžia na videnie. Namiesto toho pôsobia ako cirkadiánni kontrolóri. Ovplyvňujú cirkadiánny rytmus v reakcii na modré svetlo – dokonca aj u nevidomých ľudí, a preto vieme, že to nemá nič spoločné s vizuálnym spracovaním [1]. Melanopsín je dôvod, prečo sa chceme vyhnúť modrému svetlu po západe slnka a spať v úplne tmavej miestnosti.

AKO NA TO: Ak chcete investovať do jednej veci, ktorá vám môže významne zmeniť kvalitu života, investujte do zatemňovacích závesov. Čím je miestnosť v noci tmavšia, tým lepšie sa vám bude spať. Všetky modré a zelené svetieka v spálni vypnite, alebo prelepte červenou samolepiacou fóliou.

Nosenie očnej masky môže chrániť senzory melanopsínu, ale pamätajte, že vaša pokožka je tiež citlivá na svetlo (je v nej tiež melanopsín), takže úplná tma je lepšia. Navyše, očné masky sú nepohodlné a môžu sa z očí zošmyknúť.

TIP Ć. 4 – ZBAVTE SA NEVHODNÝCH ŽIAROVIEK

Zbavte sa bielych LED a kompaktných žiariviek. Novším umelým žiarovkám chýba veľa slnečných frekvencií, ktoré naše telá a mozgy potrebujú. Pomocou umelých svetiel sme eliminovali väčšinu infračerveného, červeného a fialového svetla, ktoré sa nachádza v prirodzenom slnečnom svetle, a zosilnili sme modré svetlo — väčšina LED a kompaktných žiariviek vyžaruje asi 5-krát viac modrého svetla, ako potrebujeme.

Keď vaše oči musia fungovať v neprirodzenom spektre svetla, stresuje to (dokonca poškodzuje) vaše mitochondrie, spomaľuje vašu produkciu ATP (energie) a zvyšuje produkciu voľných radikálov. To značne poškodzuje vašu duševnú výkonnosť. Mitochondrie spolu komunikujú, takže akýkoľvek stres pre mitochondrie vo vašej koži alebo očiach môže ovplyvniť mitochondrie vo vašom mozgu, srdci a všade inde vo vašom tele.

AKO NA TO: Vymeňte žiarovky za klasické. Alternatívou sú aj špeciálne žiarovky ktoré majú širšie spektrum svetla (poradím na Facebooku v skupine BIOHACKING / MITOCHONDRIE / EMF / SK&CZ). Slnečnému svetlu sa nevyrovnajú, ale sú lepšie. Biele LED žiarovky môžu ušetriť trochu elektrickej energie, ale škodia nášmu zdraviu. Večer je vhodné svietiť na červeno, alebo cez okuliare odfiltrovať modré a zelenú farbu. Prečo? Dozviete sa TU

TIP Č. 5 – POUŽITE ČERVENÉ SVETLO NA BOLESŤ, ZÁPAL A PRE ZDRAVIE POKOŽKY

Červené svetlo je úžasné pre zdravie mitochondrií. Červené svetlo môže tiež stimulovať syntézu DNA a RNA, aktivovať lymfatický systém a zvýšiť prietok krvi, čo je dobré na odvádzanie odpadu z tela a opravu poškodeného tkaniva. Môže dokonca znížiť zápal a opuch, až po hlboké tkanivo. Preniká do hĺbky až 30 cm.

Využívanie červeného svetla zabezpečí viac energie, menej bolesti a rýchlejšie hojenie rán. Červené a imfračervené svetlo poskytne fotóny mitochondriám prostredníctvom molekúl nazývaných cytochrómy, čo im umožňuje vyrábať ešte viac ATP (energia) = stálu energiu po celý deň a lepší spánok v noci.

Červené svetlo tiež spúšťa syntézu kolagénu [2]. Viac kolagénu znamená menej vrások a pružnú, mladšie vyzerajúcu pleť. Pre syntézu kolagénu môže pár minút každý deň pred červeným svetlom výrazne zlepšiť tón pleti, textúru, začervenanie a prejavy vrások a jemných liniek.

Červené a infračervené svetlo môže tiež stimulovať rast vlasových folikulov, aby zvrátilo vypadávanie vlasov a dokonca aj plešatosť (3).

AKO NA TO: Ak nemôžete byť na slnku, nainštalujte si doma svetlá s červenou a infračervenou zložkou (poradím na Facebooku v skupine BIOHACKING / MITOCHONDRIE / EMF / SK&CZ) a používajte ich skoro ráno, večer a terapeuticky na zvýšenie mitochondriálnej funkcie a produkcie kolagénu (2).

TIP Č. 6 – INFRAČERVENÉ SVETLO

Svetlo zo slnka obsahuje aj infračervenú zložku, ale cez sklo do interiéru neprenikne z neho takmer nič. Infračervené svetlo nie je viditeľné okom, ale môžete ho cítiť; zžívate ho ako teplo a „nabíja“ vaše mitochondrie.

Infračervené svetlo, ktoré spúšťa ešte väčšiu produkciu energie z vašich mitochondrií, môžete získať vystavením sa slnečnému žiareniu, zo svetla v špeciálych žiarovkách (malé množstvo) alebo v infrasaune. Zvýšená funkcia mitochondrií zvýši prietok krvi, čo je skvelé pre transport živín a kyslíka a tiež urýchľuje detoxikáciu. To je dôvod, prečo sú ľudia posadnutí infrasaunou.

AKO NA TO: Pridajte do interéru žiarovky, ktoré vyžarujú aj infračervené spektrum. Nájdite infrasaunu s čo najnižším elektromagnetickým vyžarovaním.

Článok pokračuje tu: Ako využiť svetlo na zvýšenie energie, nálady a výkonu? (3. časť)

Pozývam Vás aj do skupiny na Facebooku, kde môžeme na túto tému diskutovať TU: SK&CZ BIOHACKING / MITOCHONDRIE / EMF / DLOHOVEKOSŤ / ZDRAVIE / ENERGIA.

Článok pokračuje treťou časťou tu: Ako využiť svetlo na zvýšenie energie, nálady a výkonu? (3. časť)

Zdroj:

(1) https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199501053320102

(2) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3926176/

(3) https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23970445/

Mohlo by Vás zaujímať:

Ako zlepšiť trávenie? Nedostatočná tvorba žalúdočnej kyseliny

Ako zlepšiť spánok s využitím slnečného svetla a blokovaním svetla z obrazoviek?

Ako dipleje poškodzuju zrak?

Ako zvrátiť chronické a autoimunitné ochorenie?

Vitamín D + A – prevencia pred autoimunitnými ochoreniami